9 Haziran 2009

Tekirdağ hikayesi

Denizli'den sonra bu kez rota Tekirdağ'di. Ozellikle merkezini sevdigim, gittigim her sefer zevk aldigim bir yer Tekirdağ . Buna ragmen hic kalmadim, hep gunubirlik gittim geldim. Yine oyle oldu, sabah cikip ogle'den sonra geri donduk. Tekirdağ'da gecirilen toplam vakit 3 saat filandi herhalde, bir cami ziyareti - yemek - carsi'da dolanis ve donus seklinde.


Gunun tek kotu olayi, gidiste 30 dakikalik yol aldiktan sonra tup tasiyam kamyona arkadan carpmis kamyonet'te slklslp kalmis bir yasli amca'yi gormekti. Tam kaza mahalinden gecerken, o hala arabanin icindeydi ve ben birebir gordum ne halde oldugunu. Hala etkisindeyim. Umarim olum-kalim olmadan halledilmistir sorunlar. Allah yardimcilari olsun.

En son 2006 Temmuz'unda gittigimiz icin sehirdeki degisikliklerden haberimiz yoktu. Tam sehir merkezine gelmeden ilk saskinlik ani yasandi. Sehir abartisiz 7-8 km Istanbul tarafina dogru gelmisti. Yeni otomotiv bayiileri, yeni kolejler, bir suru guzel site yapilmis. Ozellikle gelecek haftadan itibaren kalabaliklasacaga benziyor. Ancak kis'in da eskisi kadar sakin degil sehir merkezi belli ki.

Sehir merkezinin girisindeki bu heykel hep ilgimi cekmistir. Bu sefer fotografini cekmeyi de basardim. Cok onemli bir zat olsa gerek, tarihte yaptiklarini ve onemini cok bilmiyorum acikcasi. Ancak heybetli bir poz ile guzel bir heykel cikmis ortaya. Bu arada yine merkez'de Ata'mizin, tam fiziki boyutlarinda yapilmis bir heykeli varmis. Sanirim Valilik binasinin onunde, emin degilim. Onun fotografini cekemedim, kotu oldu.

Her zaman oldugu gibi Tekirdağ'da da siyah-beyaz ilgimi cekti. Fotografini cekmemek olmazdi. Her yere yakisiyor bu iki renk. Hayatin anlami yemin billah..

Bu arada yolu dusup de kofte yiyecek olanlar, muhakkak bu firsati es gecmesinler. 3 kisi yenen yemek fiyatinin -tabii gidilen mekana gore degisebilir- Istanbul'dakinin yarisi olmasi tuhafti. Arada 2 saatlik yol var alti ustu.

Ve donuste kararimi verdim. Eger yasliligimda bir gun, "ne Istanbul'suz, ne Istanbul'da" dersem,Tekirdağ 'a yerlesecegim. Bizim evden Tekirdağ sehir merkezi 120 km'ymis, bugun baktik. Hem Istanbul'a yakin olmak, hem de kargasadan uzak olmayi isteyenler icin birebir aslinda.
Velhasil, guzel sirin bir sehir Tekirdağ...

4 yorum:

scostar dedi ki...

Güzeldir Tekirdağ, bunu bir Tekirdağlı olupta İstanbul'da yaşan biri olarak yazıyorum. İnsanı eğlencelidir, yemek yemek ucuzdur. En kral yer olarak tabir edilen Özcanlar Köftecisi'nin fiyatları bile İstanbul'dan kat kat düşüktür.

Festival de güzeldir aslında.

Ömer dedi ki...

Biz de dun Ozcanlar'da yemistik :) Buna ragmen ucuzdu. Dogru yerde yemis olmak guzel.

Festivalle ilgili broserler vardi sagda solda, goz gezdirdim de gayet iyi bir organizasyon olacak gibi. Bircok unlu sanatci Tekirdag yolunu tutacakmis.

En guzeli yazligin olacak yakinlarinda Tekirdag'in, doya doya yasayacaksin...

Bhut_Jolokia dedi ki...

uşak'a da bekleriz :)

Eren Bircan dedi ki...

aaaaaaaaaaaaahhhhh aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh senin yerinde olabilmek icin neler vermezdim aga. Tekirdag´da bir saniye durmaz corluya gecerdim sevdicegimin yanina... ühüüüü