28 Ekim 2007

Ömrümü Yiyip Bitirenler #1

2001 Eylul'unden beri omrumu yiyip bitiren otobus. 12 numara. Evden alir metro istasyonuna birakir. Aslinda ilk 3 sene evden alip okula birakti. Daha sonra okul degisince evden alip metro istasyonuna.
Cok maceram var bu otobuste. Dusmesin diye kendimi feda ettigim yaslilari,cocuklari,guzel hatunlari saysak buradan Bagdat'a yol olur. Tabii beni tutmayarak dusmemi saglayan insanlar da olmadi degil. Bir kere aci bir frende kendimizi arkadaslarla ustuste yerde buldugumuzu hatirliyorum hatirliyorum. Simdi olsa sinirlenebilirim belki de,o zaman kahkahalarla yerden kalktigimizi da hatirliyorum. Cocukluk iste...

Turkiye'de servislerde klasik olay vardir,en arkaya lise ogrencileri ortaya ortaokul ogrencileri oturur. Yani benim bindiklerimde boyleydi kural. Burada da on tarafi yaslilar,arka tarafi gencler aliyor. [Turkiye'de de boyle mi bilemem.] Ben bu otobusun iki kismini da yasadim iste. Ilk senelerde hep arkada takildik, artik yaslandik kafa kaldirmiyor gencleri diye ortalarda takiliyoruz. Agir abiyiz ya hani..

Bu otobusun gec kalmasi yuzunden bolca donma tehlikesi gecirmisligim vardir. Soforlerine bu yuzden cok sovmuslugum de var haliyle. -20'de beklerken otobusun gec kalmasi hic hos degil hakikaten. Allah dusmanima yasatmasin.

Yazarim diye dusundugumde cok sey vardi da aklimda,simdi unuttum gitti nedense yahu.. Amannn neyse,alti ustu otobus ulan iste.

Bu da metromuz. 2004'ten sonra kullanmaya basladim okula gidip gelirken. Cok kez icinde mahsur kaldim,cok kez aci frende otobuslerdeki gibi yerlere yigilan insanlari gordum. En komikleri barbi bebeklere benzeyenlerin ve gicir gicir takim elbiseyi giymis kravatli elemanlarin yerlere dusmesi acik ara. Yerlerin tozunu aliyorlar boyle durumlarda.

Bir keresinde metro istasyona geldi kapilar acilmiyor. 3dk bekledik,kapilar acildi. Bir ciktik ki metro'dan dumanlar yukseliyor. Arada yangin cikma ihtimali de var hani. Iki istasyon arasinda kalmasi ise baslarda korkutuyordu,artik hic sorun degil. Sogukta bekleme olayi da yok, hatta metro'ya kisin girseniz bile sicaktan montunuzu cikarmaniz gerekiyor.

Ilk yillarda kosuyordum metroyu yakalamak icin,ancak bu meret otobus gibi degil ki, iceri kendinizi atmaniz yeterli olmuyor. Velhasil ayni hatayi yillar sonra 1ay once yine yaptim. Kostum metronun kapilari kapanirken kendimi iceri attim, vucudumun yuzde 95'i icerideyken sag bacagim kapiya slklstl. Kapi kapanmaya calisiyor,arada bacak var. At cantayi yere,tut bacagini ceke ceke iceri sok. Feci aci veriyormus anladim. Morluk da cabasi.

Bir de metroya kosup kosup iceri kendini atamadigin anlar var,onlar en kotusu. Tam kapilar kapaniyor sen kosmussun ama kapida kaliyorsun. Iceridekilerin "salakkk salakkk" der gibi bakislari filan. Aman aman..Feci bir durum.

Heyecanli gencleri unutmamak lazim. Metro'dan inmisken ve metro'nun kapilari yeni kapanmisken metro'nun camlarina vurup artistlik yapan sebeklerin, metro'nun kapilari istasyondan kalkmadan yeniden acilinca cokca kez tabanlari yaglamasini da gordum. Komik oluyor halleri... Kacacaksan niye vuruyorsun. Vuruyorsan,niye kaciyorsun ?

3 durakligina kullaniyorum ben bu ulasim aracini okula gitmek icin,yaklasik sabah 5dk aksam 5dk yani. Yakinda omrumu yiyecek kivama gelebilir ancak 12 numara gibi.

Niye yazdim,bu yazinin ne ozelligi var bilmiyorum. Gecen gun estiler durakta beklerken,cektim fotolari. Eh,bloga koyacaksan yazi da yazacaksin. Yazdik da hani,bir halta benzemedi ya neyse..
Omrumu yiyip bitirenler #1'den baslayip seri mi yapsam acaba ?
Fena degil aslinda..

Hiç yorum yok: